Last but not least

Na de Vipassana meditatie ben ik direct naar het Zuider Eiland gereisd. Dat mag zich met recht het mooiere eiland noemen van de 2 eilanden die samen Nieuw Zeeland vormen.

Queenstown is echt een stad naar mijn hart. Prachtige bergen en een helder meer als omgeving. Gezellige straatjes, cafés, restaurants in de stad met lekker eten, leuke mensen en extreme sporten. Queenstown heeft het allemaal!

Ik ben gaan paragliden, een van de mooiste dingen die ik ooit heb gedaan, net alsof je vliegt. En dat op een dag met strak blauwe lucht, zon en de beste plek waar je het maar wensen kan!

Met de dag trip naar Milford Sound had ik ook geluk omdat ik strak blauwe lucht en zon had op een plek waar het 300 dagen per jaar regent met circa 8 meter regen per jaar. Daar bovenop zagen we ook zeehonden en aan het einde zelfs dolfijnen. Echt, het Zuider Eiland heeft adembenemende natuur!!

Een stop in Wanaka om bij te komen. Een plek die ik als de kleine rustige versie van Queenstown zou omschrijven. Daarna naar Franz Josef Glacier en Punakaki. Vooral die laatste plek beviel mij heel goed. Rustig en heel klein, maar met een hostel direct aan het strand en iedere dag zelfgemaakt brood of cake.

Van kerst tot nieuw jaar in Nelson. Een plek die zo zonnig en zomers is. Kerst op het strand in bikini met leuke mensen uit mijn hostel was geweldig! Het kerst diner was ook heerlijk door dat iedereen zelf wat had gemaakt, we dit met elkaar deelden terwijl we naar Home Alone keken. En straks hier nieuw jaar vieren!

Dit is mijn laatste blog omdat ik nog 1 week en 5 dagen te gaan tot ik in het vliegtuig stap om terug naar huis te keren. Ik kijk er ook wel weer naar uit om iedereen thuis weer te zien. En hoewel Nieuw Zeeland geweldig is weet ik niet of ik hier zal terug keren. Want door al die mensen die ik hier ontmoet, en die over plekken vertellen waar ze geweest zijn of waar ze heen willen reizen, wil ik de hele wereld zien!

Gelukkig nieuw jaar iedereen! En tot volgend jaar!! xx

Reacties

Reacties

Karin

Hé meissie,geniet nog lekker van de laatste dagen,en wil je alvast een heel mooi , gezond , en liefdevol 2015 toewensen!!!! Ben benieuwd naar alle verhalen, en foto's !! Tot snel,dikke nieuwjaarsknuffel uit Zeist

Nicole

Wat een belevenissen en ervaringen om mee naar huis te nemen. Nog veel plezier deze laatste dagen en tot snel in Zeist waar we graag naar jouw verhalen en nieuwe plannen gaan luisteren.

Marjo

Nog heerlijk bijna 2 weken genieten!
Knuffel Marjo

Loes

Meral geniet ze en een goed uit einde tot 2015????????gr

Papa

Heel goed bezig Meral. Uiteraard nog even alles wat er nog voor je in zit er uit halen, genieten. Maar ik ben ook heel blij als ik je over 2 weken weer zie.
Knuffelknuffelknuffel.
Papa.

Cisca

Heerlijk om te lezen hoe je geniet!
Maar ook fijn om binnenkort weer zelf al je verhalen te horen en foto's te zien.

Liefs,
Cisca

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!