Frontpacker

Wel, het is mij gelukt om uit Auckland te komen. Waar ik erg blij om was. Ik had namelijk een wwoof plekje gevonden in Laingholm. Op 20 min afstand van Auckland.

Toen ik er heen ging moest ik eerst lang op de bus wachten. Waarbij het mij al opviel dat nog voordat de bussen stilstonden de deuren openvlogen. Maar toen ik in de bus was kreeg ik een ware show te zien.
Ik zat ik in de bus op weg naar mijn wwoof adres en de bus stopte achter een auto en ging paar keer toeteren. Ik denk dat de auto op de verkeerde baan stond. Gaat de bus naast de auto staan en hup gingen de deuren open zodat de chauffeur een hartig woordje kon spreken met de autobestuurder. Het ging van "what the fuck are you doing with that bus" van de auto naar de bus en weer terug. Gevolgd door nog meer fuck, cunt en shit woorden.
Waar de oudere dames achter in de bus een mooi achtergrond geluid van ooo's en aaa's gaven met wat gegiechel.
Weer een leuke buservaring erbij want zoiets zie ik niet zo snel in Nederland gebeuren.

Ik heb 5 dagen bij Evelyn gewwoofd. Een alleenstaande hele aardige oudere vrouw! En hoewel ik geen vaardigheden heb in organisch tuinieren, ben ik aardig goed geworden in onkruid wieden! Het wwooffen past helemaal bij mij. Ik vond het thuis al leuk om mijn eigen kruiden te hebben. Maar om te zien hoe Evelyn een avocado-, citroen-, limoen-, en appelboom had + een tuin vol groenten en kruiden. Inspireert mij echt om dat later ook te doen! Dus ik vind het leuk om de vaardigheden te leren hoe je organisch eten kan verbouwen.

Ik ben hier nog niet eens 2 weken en ik ben al helemaal gewend aan de backpackersfeer en de manier van leven. Het is leuk om alles op z'n beloop te laten en alles laten gebeuren en dan maar zien waar je uitkomt. Zo kom ik tot nieuwe ervaringen die ik anders misschien zou missen. Zo heb geholpen met onkruid wieden op een Steiner school waar ze een dag hadden dat vrijwilligers in de tuin meehielpen. Ik heb yoga gedaan waar ik niks van bakte omdat ik zo lenig als een baksteen ben. Ik heb een bloem gefilt die ik als versiering op mijn hoed heb vast gemaakt. Ik ben op een Nieuw Zeelandse markt geweest waar er zo ontzettend veel Aziaten met trolleys liepen. Ik ben in een specerijenhemel, een best grote winkel, waar ze tonnen vol specerijen hadden. Ik word er helemaal blij van als ik eraan terug denk!

Naast de titel ' Backpacker' ben ik ook 'Frontpacker' zoals Evelyn zei omdat ik zowel een tas op mijn rug als op mijn buik draag. Het ziet er niet uit maar het kan mij eigenlijk niet zo veel schelen! hahaha

Ik ben weer 1 nachtje terug in Auckland en morgen ga ik naar Waiheke Island om een week te gaan wwooffen bij een oudere vrouw die zonnenbloemen teelt. Ook daar mag ik lekker gaan onkruid wieden, ik ben benieuwd!

Reacties

Reacties

Karin

Hè meissie , leuk om je reisverhalen te lezen , volgens mij ben je enorm aan het genieten ( wat ook de bedoeling is !!) liefs en dikke kus uit een herfstachtig Zeist !!!! ????

Kim

Wat onwijs goed om te horen dat je het zo erg naar je zin hebt. Ik ben nu al benieuwd naar je volgende reisverhaal!

Dikke kus Kim

Dineke

Leuk om je verhalen te lezen! Zo kunnen wij ook meegenieten van je ervaringen. Knuffels:-))

Marion

Leuk hoor die verhalen van je. Zla ik het leest voelt het alsof ik zelf een beetje op reis ben. Nou mocht je verslaaft raken aan onkruid wieden dan ben je bij ons altijd welkom... Veel plezier en tot schrijfs.

Cisca

Hoi Meral,
vanavond eerst maar eens gevraagd wat dat wwooffen nu toch inhoudt.
Wat een leuke manier om zo te reizen. En jouw eerste adresje past helemaal, organisch tuinieren en werken in een tuin vol groente.
Hartstikke leuk om te lezen!
Xx

cisca

Meral, vrijdag 31 oktober heb ik een afspraak bij..........mdm. Pompadour, bij Jerry.
Ben benieuwd!

Frans

Hoi Meral,
Goed bezig meid. Goed dat je je herpakt hebt na je 2e wwoof adres.
Geniet van je reis en wij denken steeds aan je!

Frans/papa

Vanmiddag heeft Babou z'n rechterachterpoot/teenkootje gebroken tijdens het uitlaten in het Sanatoriumbos. Hij hinkt nu op 3 poten. Vanavond naar de universiteitskliniek geweest, rontgenfoto's gemaakt, verband met watjes tussen z'n tenen als spalk en wat pijnstillers gekregen. Maandag naar de dierenarts om het verband te verversen. Volledig herstel ca na 8 a 9 weken.
Meral, maak je niet ongerust, Babou is er rustig onder, uiteraard niet zo mobiel maar hij klimt nog wel hup op de bank. Babou is in goede handen, maar het is wel zielig nadat hij zojuist hersteld is van z'n operatie en z'n darmziekte.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!