Klein Duitsland

Laat ik eens beginnen met statistieken. De verdeling van waar de backpackers vandaan komen ziet er ongeveer zo uit:

80% Duits/ Duitstalig

10 - 15% Frans

5 - 10% overige landen

Het is niet normaal hoe veel Duitsers ik hier tegen kom. Als ik in een dorm room (kamer met meerdere mensen) ben van 6 bedden is het normaal als 3 van de bedden bezet zijn door Duitsers als het niet meer is. En waar ik in het begin nog geïnteresseerd aan backpackers vroeg waar ze vandaan komen, is mijn reactie op hun antwoord Duitsland vaak "o wat orgineel" of " o wat verrassend". Niet geheel eerlijk tegenover die persoon maar het was niet mijn bedoeling om naar Nieuw Zeeland te gaan om mijn Duits te verbeteren maar mijn Engels.

Als het geen Duiters zijn zijn het Fransen. Wat voor mij iets beter uitkomt omdat ik liever mijn Frans wil verbeteren dan mijn Duits. En dan is het bijzonder als ik mensen uit overige landen ontmoet als Ierland, Tsjechië, Amerika, Canada, Chili (en ja zelfs Nederland valt onder deze categorie)

Na Rotorua ben ik naar Whakatane gelift met een ander (Duits) meisje. Vanaf Whakatane ben ik naar White Island gegaan, een vulkanisch eiland ongeveer een uur vanaf de kust. Het was gaaf, allemaal rook uit de krater en vreemd maar mooi vulkanisch landschap.

Daarna ben ik naar Tauranga gegaan voor 2 dagen en toem door naar Coromandel.

In Coromandel verbleef ik in Whitianga waar niet veel te doen is maar op een uur fiets afstand zijn er wel veel dingen te doen. Helaas hadden ik en een Frans meisje met wie ik was ons vergist in de soort route: allemaal heuvels. We zijn naar Hot Water Beach gegaan waar je bij eb een kuil kan graven op het strand waar warm water in stroomt vanuit de grond en waar we voor 2 uur ingelegen hebben. Daarna zijn we naar Hahei gefietst en daar Cathedral Cove gezien wat ook mooi was. Aan het einde van de dag kon ik bijna niet meer lopen, ik was werkelijk waar tot op het bot gesloopt door die stomme heuvels op te fietsen. Maar we hebben mooie dingen gezien, al moet ik er toch bij toevoegen dat het mooi was maar niet waanzinnig mooi.

Na Whitianga ben ik naar Taupo gegaan waar ik samen met Valerie (duits meisje uit Auckland en Rotorua) de Tongariro Crossing heb gedaan. Er was 6,5 uur voor gegeven en we deden er 7,5 uur over. Het is de zwaarste wandeltocht die ik ooit heb gedaan en ik ga het nooit meer van mijn leven doen. Het uitzicht van de top van de berg was werkelijk prachtig, het was een heldere zonnige dag en je kon de bergen met sneeuw overal op je heen zien. De berg naast de berg die wij beklommen staat ook wel bekend staat als Mount Doom uit Lord of The Rings. Het was een super mooie wandeltocht maar 19,4 km een steile berg op en af heeft zo zijn weerslag gehad op mijn lichaam dat ik achteraf tot de conclusie kom dat het echt te zwaar en niet goed was voor mij.

Na Taupo (waar niks te doen was) zijn we samen naar Napier gegaan. Daar naar wat werk gezocht en na 2 dagen zijn we naar Hastings gegaan waar we in een working hostel verbleven. Dit is een hostel dat helpt met zoeken naar seizoens werk. Helaas is het seizoen hier in Nieuw Zeeland laat (oftewel het is koud) en zijn de baantjes dat daarom ook en is bijna iedereen in het hostel aan het wachten/zoeken naar werk.

Nou vertrek ik na een week daar te zijn geweest omdat ik bericht kreeg dat er een plekje is vrij gekomen voor de meditatie cursus van 26 november tot 7 december!

Nu zit ik in Wellington voor 3 nachten en dan heb ik nog een kleine week tot de cursus begint!

Reacties

Reacties

Loes de jonge

Hi Meral
Ik volg al je verhalen,wat een avontuur beleef je zo ,ben trots op je dat je het allemaal doet in je up .
Gr loes

Karin

Hè meissie ,leuk om weer wat van je reisverhalen te lezen !! Volgens mij geniet je er van,maar kom je ook regelmatig je zelf tegen ! Pas goed op je zelf,en misschien af en toe een stapje minder ?? Liefs en dikke kus uit een druilerig Zeist !! ???? ???? ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!